Undervisning og hold

Her er hestevelfærd førsteprioritet.

Vi har i undervisningen fokus på rytterens krop og hvordan rytteren kan hjælpe hesten.
Eleverne får professionel undervisning af uddannede instruktører inden for centreret ridning og grunddressur samt bevidstgørelse af kroppens signaler.
Vi underviser holistisk så eleven både lærer om hestens kommunikation og adfærd, biomekanik, anatomi og at ride med krop og sind.

Al vores undervisning er baseret på en undervisningsform der forklarer” hvad skal vi i dag, hvorfor er det vigtigt og hvordan gør vi det”.

Vi er et lille sted med kun 4-6 elever på et hold, et sted hvor ordentlighed, ro, fordybelse og omsorg er vigtigere end at være “god og dygtig”.

På holdende laver vi både øvelser fra jorden, har fokus på træning af hesten og igennem øvelser med egen krop at skabe forståelse for øvelsen på ryggen af hesten og kommunikationen.

 Vi rider både på bane og i naturen hele året rundt, vi har ikke ridehus.

Vi har kun søde elever hos os der hver især bidrager til et roligt, anerkendende, kærligt og nærværende sted hvor der er grobund for læring, tryghed, for at øve sig og snakke om hvor svært men samtidig vidunderligt det er at ride og kommunikere med heste.

Vi måler niveau ud fra kropsbevidsthed, mentalt overskud, koncentration, sans for detaljen i de fine signaler, balance og forståelse af øvelser, hestens bevægelser og kommunikation med hesten igennem krop og ro – OG ikke i den traditionelle forståelse skridt/trav/galop.

Vi arbejder altid i roligt tempo med hestene så rytteren har tid og ro til at mærke, at øve sig og at forfine sine hjælpere og sin kontakt/ kommunikation med hesten.

Da vi udover vores uddannelse inden for undervisning også har en pædagogisk baggrund er vi bevidste om vores formidling og kommunikation samt undervisning inden for nærmeste udviklingszone.

Ved undervisning af børn inddrager vi leg og læring.

Enetimer


læs mere her

Voksenhold


læs mere her

Ungdomshold


læs mere her

Barn og voksen


læs mere her

Børnehold


læs mere her